Mulţi dintre antreprenorii cu care am discutat au ridicat această întrebare: ,,de ce mi-aş face site-ul mobile friendly?”Ei bine, răspunsul nu este atât de complicat pe cât aţi crede. Datorita faptului că timpul înseamnă bani iar lumea este într-o grabă continuă, nu avem întotdeauna timpul necesar pentru a întreprinde lucrurile pe care ni le dorim. De exemplu, este mult mai uşor să te uiţi rapid pe telefon la produsele pe care intenţionezi să le cumperi în drum spre casă decât să pierzi timpul deschizând un laptop pentru a face cumpărăturile.
Ce înseamnă şi cât este de important să ai un site mobile friendly?
Dar defapt ce înseamnă acest concept de ,,mobile friendly”? Ei bine, dacă acest întreg text ar fi prea mare sau ar prezenta greutate în a fi citit de către utilizatori atunci cu siguranţă nu ar mai fi atât de prietenos. În general o pagină de internet care se încarcă greoi, pe care nu se permite o navigare optimă, se blochează şi apar alte probleme, potenţialul client s-ar putea să se răzgândească şi să aleagă alt site pentru a găsi ceea ce caută.
Acest aspect ţine mai mult de aducerea unor noi clienţi pe site şi de a-i păstra pe cei existenţi oferindu-le un site care să le ofere toate condiţiile necesare pentru a naviga cu plăcere pe paginile de interes. Conform Google toate site-urile care nu sunt optimizate pentru a fi vizualizate atât de pe telefon cât şi de pe tabletă vor fi penalizate prin a fi uitate pe undeva pe ultimele pagini de căutare ceea ce nu este un aspect care să le convină celor care au de exemplu, magazine online. Deşi telefoanele inteligente au apărut de ceva ani buni, mulţi proprietari de site-uri au rămas în urmă uitând cu desăvârşire de acest aspect şi încă mai trăiesc în epoca de piatră a lumii virtuale. Dintr-o astfel de greşeală rezultă pierderi atât din punct de vedere al oportunităţilor cât şi din punct de vedere al câştigurilor care ar putea să fie în mod vizibil mai mari.
Nu ignoraţi sub nici o formă acest aspect
Aşadar, în momentul în care doriţi să creaţi un site sau deja aveţi unul este deosebit de important să luaţi în calcul şi acest aspect. Nu numai că va aduce beneficii financiare dar este şi o şansă deosebită de a câştiga notorietate. Plus că, o dată ce clienţii vor avea la dispoziţie mai multe opţiuni de a accesa site-ul vor fi mai înclinaţi să caute produsele pe site-ul dumneavoastră decât în altă parte.
Mobile friendly înseamnă aşadar un concept care permite vizitatorilor să aibă parte de o experienţă plăcută atunci când vă vizitează site-ul dar să şi aibă la îndemână un instrument util prin care să găsească mai uşor ceea ce caută.
Aşadar oferiţi clienţilor dumneavoastră oportunitatea de a vă descoperi afacerea dar şi produsele sau serviciile pe care le comercializaţi prin intermediul unui site mobile friendly conceput în aşa fel încât navigarea să se realizeze cu uşurinţă dar să le şi ofere şansa de a găsi tot ceea ce caută mult mai uşor. Veţi vedea că avantajele despre care vă tot vorbeam o să fie astfel valabile şi în cazul dumneavoastră.